Dagens projekt

Efter att vi ätit frukost föreslog jag att vi skulle börja rensa förrådet och altanen på baksidan. Jag längtar så tills det nya uterummet blir klart. Tänk dig en ruggig höstdag sitta där med en varm kopp te, en bok och en varm och skön filt virad om sig. Det knastrar från fejkbraskaminen, en massa ljus är tända och man bara njuter!

 Jag gick ut och började men ingen André kom. Gick in och hittade honom i soffan med datorn. Då jag frågade vad han gjorde så svarade han: - jag gruvar mig för rensningen.
Vi kom igång och tömmde flera flyttlådor, en del kastades, en del saker sparade vi som man nog kan sälja på loppis (men det orkar jag nog inte göra) så dom sakerna kanske får ett nytt hem hos dig? Bl.a mina inlines (strl 38,5 tror jag att det är på dom), en bordslampa, ljuslykta, lila släta krukor från Ikea (2 små och 2 lite större), en uppsättning vinterdäck (dubbfria), 4 st kaffekoppar med fat som det står "Cappuccino" på (aldrig använda, ligger kvar i lådorna än). Sen hittade vi även åt mina nallar som jag samlade på för flera år sedan. Vad ska jag göra med dom??! Vart kan man sälja såna tro?



En del saker samlade vi i en låda, såna saker som vi kanske kan använda när vi ska inreda uterummet. Det som vi inte kommer att använda av dom sakerna åker sen iväg, kanske även de till dig?

Efter några timmars röjande så bestämde vi oss att det var dags för en paus. Vi lastade in returpapperet och pantflaskorna i lillbilen och åkte till äffären. Leo fick panta flaskorna och självklart fick han även pengarna, 107 kr fick han ihop. Sedan gick vi och köpte var sin mjukglass.
Efter middagen åkte André iväg på träning, jag och Leo har just bakat en sockerkaka som vi nu ska smaka med ett glas kall mjölk till!

Ps. Leo är fortfarande feberfri, prickarna han har på kroppen har inte ändrats nåt sen igår. När jag ringde till vårdcentralen idag så tyckte sköterskan att om det var vattkoppor han hade fått så borde vi se att prickarna skulle börja bli vätskefyllda nu. Men det tycker vi inte att det ser ut som. Hon trodde att det mest troligt bara var en reaktion på nån infektion han haft, att prickarna nog kommer att försvinna om nån dag. Hoppas att hon har rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0