Äntligen semester!!!

Så skönt det känns med semester. Jag jobbade sista dagen igår (nja inte riktigt, tog med mig lite jobb hem igår kväll som jag kände att jag var tvungen att göra innan jag kunde slappna av och njuta av 4 veckors semester. Var in på jobbet idag och slutförde uppgifterna). Så nu känns det verkligen skönt.  
Igår kväll när jag kom hem från arbetspasset  så hade vi besök av Markus, hans syster Sara och hennes sambo Jonas. Macke och Jonas satt med var sin gitarr och spelade och sjöng, ja även Sara och André sjöng oxå.
 - Det är inte alla som blir mottagna av en trubadur när man kommer hem, sa dom. Och det är väl sant, trevligt var det tack för det!

Egentligen skulle jag jobba även nu på Lördag och Söndag men jag tog tjänstledigt då för imorgon efter lunch åker vi till Avaberg (långt ut i skogen) på avabeach. En kompis anordnar den årliga volleybollsturnringen som börjar mitt på dagen. Efter det så blir det grillning, trubadur, mingel, kanske ett bad?, stor fest iallafall. Det brukar vara just under 100 personer som kommer dit. Folk drar med sig husvagnar, tält, en del får plats att sova i någon av stugorna som finns på stugtomten. Efter att vi har ätit middag kommer vi att köra Leo till Sikån till farmor och farfar för att själva få skjuts tillbaka till festen. Då är nog Leo rätt så trött kan jag tänka mig, det finns stora ytor att springa på och det brukar vara en massa barn där fram till kvällen så då får han åka till stugan och sova med farmor och farfar och vi kan slappna av. 
Mer info kommer senare.

Sen på Söndag när vi vaknat är det bara att åka hem från skogen och börja packa för på Måndag flyger vi ner till Skåne för att hälsa på släkten. Det ska bli så roligt att åka dit då det var ett par år sedan jag var där sist. Vi hade först tänkt bila ner men då kom André på att Leo nog inte skulle uppskatta att åka bil ca 160 mil enkel väg så då bokade vi flygbiljetter och hyrbil istället. Vi hade tur som fick tag i en bilstol åt Leo också, vet inte hur vi skulle gjort annars. Det kändes lite jobbigt att ta med våran egen dit ner. Undrar hur barnvagnen kommer att må efter flygresorna, är lite orolig då vi får in rätt mycket flygskadade vagnar på jobbet. Lastpersonalen verkar inte var såå försiktiga med barnvagnar när dom lastas in i flygplanen. Om det skulle hända något så står ju SAS för reparationerna så det är ju lugnt men ändå. Vi kanske får en ny vagn?!

 Iafton bjöd vi Frida, Patrick och Seth på middag, ja även Tilde fick en liten portion. Kyckling och ris och glasstårta och kaffe till efterrätt blev det. Tack för trevligt middagssällskap!


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack själva för middagen! Det gör vi lätt om!



Hoppas resten av helgen vart kul och hälsa alla i Skåne!

2009-07-19 @ 19:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0