Mammafritt i huset/ Leo bakar

Hej, Hej, och Dich på er! Nu är det jag, Leo som skriver. Eftersom mamma är på jobbet idag så har jag fått köra med pappa hela dagen. Han är lite trögare än mamma på att fatta ibland så till mellis var jag tvungen att slita honom till skafferiet för att han skulle fatta att jag ville fika. Jag tog helt enkelt tag i hans båda axlar och drog honom hela vägen, han var lättare än jag trodde..

Efter mellis så berättade pappa att vi skulle få besök efter middan. Dedde (Peder) och Anna skulle komma. Förr trodde jag han bodde i mitt sovrum målandes på apan på min vägg, nu när jag är stor vet jag bättre, nu vet jag att han och skateboarden är samma sak. Nåväl, tillbaka till vad jag skulle säga, jag och pappa bestämde oss för att baka en kaka till besökarna. En chokladgrej! Här under är receptet:



Man börjar med att övertala sin pappa att köpa färdigblandade ingredienser på affen eftersom pappa egentligen inte kan baka. Inte jag heller än men hallå! Jag är ju bara 1.4 år gammal. Sen kastar man ned pulvret i skålen och häller i vatten (be din pappa att hälla vatten i tillbringaren om du inte når till kranen).



Sen skaffar du en visp och rör om (pappa bad mig göra det försiktigt men det struntade jag i) tills det inte är klumpigt längre. Om du blir trött av att vispa länge ta en elvisp eller en pappa till att göra skitjobbet.

 

Gissa vad jag valde...



Sen smakar du på smeten, se till att du spillt tillräckligt på bordet så du har kvar till sen. Sen häller du med lite assistans över klägget i en bröad form.



Beundra stolt ditt mästerverk. lägg märke till hur snyggt jag placerat ut smet på bordet för senare användning. Sen är det bara att hålla sig undan och titta lite på Hotell Kantarell medan pappa fixar med den farliga ugnen. Sen är det klart, Hoppas det smakar! 

(Tack till Frida(Seth) för inspirationen)

Kommentarer
Postat av: jos

Måste komma förbi nån dag så kanske Leo vill baka en ny kaka att bjuda på. Såg ut som han gjort det där massa gånger! Vilmer har hittat ett nytt sovställe. Inne i bastun i en gul balja. Ska ta kort och visa vid senare tillfälle. Nu ska jag sova en stund innan Hannes vill ha mat igen.

2009-02-23 @ 00:10:44
Postat av: Frida

Mycket rolig läsning! Fortsätt med det!



Vi kan också tänka oss lite fika nån dag!



Leo, lär dig ringa till Ersmark, så får vi boka tid!

2009-02-24 @ 20:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0