Julbordet

Jag och André har suttit och funderat på julaftonens matbord och föreslår ett knytkalas uppdelat på följande vis:

Crille är utsedd till "korv och kläggansvarig" (Prinskorv, mimosasallad och rödbets sallad)

Frida är utsedd som "storfiskare" (Sill, gravad lax, brunsås och sallad)

Pappa är utsedd som "skinkletare" (julskinka och senap)

Josse är utsedd som "storbagare och mästerdoppare" (ljusungsbröd, dopp i grytan och mjukbröd)

Mamma är utsedd som "osthittare och gratinerare" (julosten och broccoligratäng)

Mormor Inga är utsedd som "köttbullsmästare" (köttbullar)

Patrick är utsedd som "kallskänka" (Leverpastej och kalvsylta)

Jag själv är utsedd som "slisk och rotfruktsansvarig" (potatis, efterrätt, julgodis)

André är utsedd som "kött och barmästare" (tjälknöl, dricka)

Om ni har några synpunkter på detta så hör av er, tex om ni saknar något, vill ta bort något, byta arbetsuppgifter eller så.

Ni är hjärtligt välkomna hem till oss på julafton efter klockan 14.00.

 

Kommentarer
Postat av: Familjen i Ersmark

Vi kommer så gärna! Å massa mat tar vi med oss! Å paket! Har Leo kommit med nån önskelista än?

2008-12-01 @ 19:13:40
Postat av: Frida

Förresten, har vi brunsås på julbordet? Vilken typ då?

2008-12-04 @ 21:55:27
Postat av: jos

Hur många är det som tycker om jansons? Jag kan göra en liten form.. tror att jag vill ha lite iaf.

2008-12-07 @ 06:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0