Måste bara berätta...

Igår somnade Leo igen sittandes i sin fotölj, helt slut efter en fartig dag (klockan var bara 17.50 då). Jag bar upp honom till sin säng men då vaknade han efter 2 timmar och ville inte somna om. Han smågrät och sa att han ville ha sin tutte.
- Men mamma har ingen tutte, sa jag.
- Mamma, sa han och kollade mig i ögonen. Mamma cykla Barnens Hus hämta ny tutte, säger han då.
- Men det är ju stängt, säger jag.
-Mamma (med en liten suck efter). Mamma cykla barnens hus, åsa upp (låsa upp), ny tutte, aahh!!

Var tvungen att hålla mig för skratt.
Det slutade iallafall att han somnde utan tutte igen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha, ha, ha! Ja, han vet allt hur man kan göra! vad rolig han är! Kan se framför mig hur han pekar och dirigerar och till sist sätter händerna på höfterna och stönar "Aaaahhhh"!

2010-06-25 @ 13:00:47
URL: http://kompisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0