Mammaträff, Besök av Sixten mm

I Torsdags var vi till Therese och hennes dotter Nova och hälsade på. Alla mammor och barn från föräldragruppen var där, så totalt var vi 20 personer (10 mammor och 10 barn). Therese bjöd på supergott fika, ananaspaj och dajmtårta med glass och kaffe till. Leo prövad Novas hoppgunga, vilket han verkade tycka var rolig och det var tur. Då kunde jag fika i hyfsad lugn och ro, annars så måste man hålla koll på honom hela tiden då han kryper omkring och ska ställa sig upp överallt.

                 

I Fredagskväll kom Anna, Henrik och Sixten förbi. Leo såg så stor ut  i jämförelse med Sixten, okej det skiljer 5 månader så då är det väl inte så konstigt.


Här är pappa Henrik med sonen Sixten i knät.

I Lördags så åkte jag, mamma och systrarna till Haparanda och Ikea. Det blev shoppat lite grann men bara smågrejer för min del denna gång. Det gick fort att gå igenom Ikea när man har Josse med, hon är rätt så snabb. När jag och André är på Ikea är vi där från då dom öppnar till dom stänger. Bilen blev iallafall fulllastad med prylar och vi hade en mycket trevlig dag.

André och Leo följde Maggan och Gunnar upp till Granbergsträsk för att hälsa på Andrés mormor och moster och hennes man. Dessa bilder hittade jag i kameran från deras dag:

                       

Dom hade haft en trevlig dag där uppe. Leo sov gott i vagnen när dom var ute  på promenad. Det måsta vara den friska luften som gör att han sover så gott (?), det var där han sov en hel natt först gången när han var ca 1 månad gammal.

I söndags kom mamma,pappa och lillebror på middag. Vi satt ute på altanen och åt grillat, mums va gott det var!
Leo fick spagetti och köttfärssås, en av hans favorit.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0