Barnvaktsdag

Då Frida och Patrick håller på bygga hemma så fick Seth hänga med oss ïdag. Här kommer lite bilder från dagen:


Vi åkte ner till nordanåområdet och kollade på ankorna...


..inget bröd med oss idag till fåglarna. Synd, för dom verkade hungriga.

Fotograf:Leo

Besök i Norrmejeriets tält där grabbarna fick varsitt mjölkglas...

...kallt och gott!

Till lunch blev det plättar med sylt och grädda till barnen.

Efter lunch gick vi vidare till lekparken.

Fort gick det i rutschkanan.

Hög fart är roligt.

Här visar Leo hur man gör när man går balansgång...

..och Seth hakade på direkt.

Lite läskigt när man är så högt upp.



På vägen hem så somnade Leo i bilen, när jag bar in honom så var han inte så nöjd. Jag fick inte ta av honom jackan och han ville inte lägga sig i hans säng heller så han somnade om i hallen istället.

Middag, köttbullar och pommes.

Seth in action.

Bad efter maten, blött blev det.



Lördagsmys i soffan. äppelbitar och godis. Mamma mu och kråkan på tv.

Kvällsfika.



Nu sover båda två, Seth somnade på en gång medans Leo hade lite svårare att somna.
Och Frida, det gick bra utan tutte. Bamse fick sova bredvid Seth och han var så lycklig över det.

Imorgon bitti åker jag och Seth till Ersmark, sedan blir det klädbytardag i Drängsmark.


Kommentarer
Postat av: Frida

En sån toppendag Seth ser ut att ha haft! Ha, ha, ha - jag kände knappt igen honom i sin nya mössa (jag har aldrig fått på honom den här hemma än)! Och jag är helt impad över hans aptit under dagen! Vi måste kanske skicka honom fler gånger till er så han får i sig ordentligt med mat!



Tusen, tusen tack för hjälpen idag och inatt! Vi hann en bra bit med väggarna idag! Vi ses imorgon efter nio!

2010-08-28 @ 21:27:02
URL: http://kompisarna.blogg.se/
Postat av: jos

Ni verkar ha haft en trevlig dag! Här hemma är jag och Hannes förkylda. Hannes har inte lika bra tålamod som vanligt och det gör Rikard galen.. Hoppas att det bryter ut lr försvinner. Jobbigt är det iaf att inte vara helt kry. Vi ses i Drängs idag. Ska ta och blogga litegranna jag oxå. Sen får du gärna skicka lite bilder till Leos present. Känns som jag borde ta tag i det snart! Hej hopp!

2010-08-29 @ 07:35:49
URL: http://josseibyske.blogg.se/
Postat av: Jottan

Tusen tack!

2010-09-19 @ 21:28:49
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0