Dagis

Nu är Leo på dagis och jag sitter här hemma och väntar på att klockan ska bli halv elva så jag får hämta honom. Det är första dagen som han är där utan mig och det känns lite pirrigt. Men då det har gått bra dom andra dagarna så borde det ju gå bra nu också, eller hur??!

Dom tre första dagarna vi var där så satt jag vid ett bord i samma rum som Leo och fröken var i. Jag fick lite uppgifter att göra så han skulle se att mamma var upptagen. Bla så skulle jag göra ett collage med trygghetsbilder på, klippa och klistra bilder på mig och André, mormor, morfar, farmor, farfar, mostrarna, morbror, kusinen osv. Den andra uppgiften jag fick (vilken var mindre rolig) var att måla ett självporträtt med vattenfärger. Självporträttet är avklarat men det blev inte bra direkt, och det värsta är att det sitter på väggen i pysselrummet nu tillsammans med dom andra porträtten som de andra föräldrarna har gjort.
Det var inte många gånger som Leo kom till mig och då han kom var det för att visa en bok, en nalle eller annan leksak som han hittat. Dom andra barnen har varit ute och lekt på gården så Leo har haft stället nästan helt för sig själv (det har varit 1-3 barn inne med honom)så han har utforskat alla rum och saker i lugn och ro.

Igår var han ute med dom andra barnen och lekte och jag stannade inne och löste lite korsord. Han spanade in dom större barnen och gjorde som dom gjorde. Det hade kommit fram en kille till Leo och sagt  "Bu" och sen gick tydligen Leo runt och sa "bu,bu,bu". 

Imorgon så ska han få äta där för första gången och på Torsdag ska han både äta och sova. Då ska mamma hämta honom efter sovstunden då jag åker till Umeå med jobbet på kickoff. Vi kommer att sova över i Umeå så på Fredagsmorgonen kommer Frida och Seth hit och sköter Leo en stund tills jag kommer hem så André kan fara på jobbet. 


Nu ska jag skynda mig till dagis och hämta Leo, undrar hur det har gått? 


Kommentarer
Postat av: Moster Frida

Imorgon kommer vi! Leo, du behöver inte stiga upp för våran skull så tidigt, men om du inte är vaken så lär du nog väckas av kusin Seth hur som helst..!

2009-01-22 @ 18:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0