Besök i lekparken och en pigg Leo

Igår for vi iväg till lekparken vid Alhemsskolan. Solen sken men även lite kalla vindar kom ibland. Leo hade kul (hoppas jag?!) då han gungade, åkte rutschkana och promenerade omkring lite grann.
Anna hade packat fikaväskan med kaffe, saft och jättegoda bullar, det satt inte fel direkt.

image187
 
Tilda öppnade kiosken där en glass kostade 140 kr och snus 5 kr....

                     


image192

Efter 1.5 timme i lekparken gick jag och Leo till Mormor och Morfar och hälsade på, där även Seth var. Efter middagen gick vi ut till gungorna och rutschkanan utanför lägenheten. Moster Josse kom också förbi efter ett pass på bodaborg.

image193

image194 


Leo blev så trött så han somnade i mitt knä när vi gungade. Jag la honom i vagnen och traskade hemåt. Jag var helt säker på att han skulle vakna när jag sedan skulle flytta över honom till hans spjälsäng men inte. Han sov så gott, då iallafall....
Han vaknade kl 3.00 och var pigg som en mört vilket varken jag eller André var just då. Försökte få honom att somna igen men det gick inte så bra. Jag tyckte han kändes lite varm så jag provade febern på honom, å visst hade jag rätt, 38.2 låg tempen på då. Tror att det hänger ihop med tänderna som börjat komma fram? Jag gick och hämtade alvedon, den flytande med skogsbärsmak. Mätte upp och hällde över på en sked och in i mun på Leo. Han började hosta och sen kom en maffig kräkstråle ut. Det sprutade rakt ut och ner på min madrass och kudde och på han själv så klart. Då var det bara att stiga upp och tvätta av honom, byta sängkläder, kasta in kudden i tvättmaskinen och sen försöka sova igen. Men Leo var fortfarande inte så peppad på att sova, han ville fortfarande upp och leka. Vid halv åtta steg André upp med Leo, då låg jag kvar en stund och vilade.

Sen upp och in i duschen, packa Leos grejer för en dag med mormor och morfar ute i stugan. Jag och André skulle på vårmässan och kände inte för att dra barnvagn där så då fick han åka ut till Torpet en stund.
Då, i bilen på väg ut till stugan så somnade Leo. Klockan var då 9.30, han hade alltså varit vaken från kl 3.00!!
Men inte blev det nån lång sovstund, ca 15 minuter (han vaknade när vi var framme i stugan).

Vi lämnade över Leo och åkte in mot stan igen. Vilken besvikelse vårmässan var, det var inte mycket där som var intressant. Det enda vi köpte var lunch, en påse varma chips och en kaffetår.

Vi åkte hem och slappade ett litet tag innan jag tog bilen ut till stugan för att hämta Leo. André stannade hemma för att förbereda inför seriepremiären, match mot Kaif.

Leo hade just vaknat när jag kom fram. Han hade då sovit 3.5 timme ute i vagnen. Han var trött stackarn. Jag värmde lite mat åt honom som han inte var så jätteintresserad av. Satte oss i bilen och begav oss till Ske-hamn för att se fotbollsmatchen. Vi stannade och såg första halvlek sedan begav vi oss, dels så vart det rätt kallt och så gick det inte så bra för Örnvingen. Så vi satte oss i bilen igen och körde hem till Moröbacke för att hämta resesängen, lite mer blöjor och mer mat till Leo. Mamma och pappa hade erbjudit sig att ta Leo till imorgon och det tackade vi inte nej till då vi båda är rätt trötta. Första natten utan Leo blir det. Det känns konstigt och tomt utan honom men jag hoppas att vi kan sova litegrann inatt ändå. 

När mamma, pappa, Leo och Tilde åkte iväg så började jag fundera på vad jag skulle hitta på. Började tänka på allt som borde göras här hemma. Kanske ska jag måla taket på övervåningen ett varv till, storstäda nedervåningen, rensa garderoben, tvätta  eller så....
Nää när André kom hem så bestämde vi att vi skulle ta en myskväll, bara slappa och ha det skönt. Vi for iväg och köpte mat och Lördagsgodis. När vi kom hem så åkte mjukisbyxorna på och middagen blev serverad framför tv:n.
Vi har just ätit färdigt och man känner sig rätt mätt (nästintill proppmätt) och hyfsat trött. Jag tror nog inte jag kommer lyckas vara vaken så länge till, det blir nog en rätt tidig kväll ikväll om jag känner mig rätt.

Imorgon åker vi och hämtar Leo vid 13-tiden så det blir en rejäl sovmorgon för oss, om vi nu kan sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0