Leos dop

image43
Igår var det äntligen dax för Leo att bli döpt. Jag har varit duktig på att skjuta upp telefonsamtalet till kyrkan för att boka tid.
När vi provade dopklänningen på Leo för ett tag sedan och insåg att han inte kunde växa så mycket mer innan den skulle vara för tajt så var det bara att ringa.
Dopet gick jättebra då Leo underhöll sig med att äta på de blåa sidenbanden på klänningen.
Sara och Jonas spelade och sjöng "Det gåtfulla folket", då var tårarna inte långt borta. Den låten lyssnade jag och Leo på mycket när han var i min mage.
Per, som är Fadder till Leo, hällde upp vattnet i dopfunten och tände hans dopljus.



image58
Leo Victor André Stenmark blev hans namn.




En lyckad dag, tack allihopa!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, det var fint! och som Per sa, det var bra att Seth körde bil i bänken, för då var det lättare att inte känna sig nervös, och för mig lättare att hålla sig från tårarna under musiken!

Vi byter böcker sen då!

2008-03-09 @ 11:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0