En härlig dag...

Lördagen började med ett besök i Boviken. Jag, Leo, Fatto och Zarah åkte dit för att se när bla. André spelade beachfotboll. Vi hade det skönt i solen medans andra spelade fotboll. 


                             Leo och Zarah leker på filten

        

På kvällen blev jag och Leo bjudna till Anna och Peder på middag då André for iväg på lagfest. Grillat och potatisgratäng bjöds det på, inte illa! Efter maten åkte vi ut till Bergsbyn och till glasskiosken tillsammans med Fatto, Zarah och Kristoffer. Jag nöjde mig med kulglass då vi var där även i Fredags med Josse och Rikard. Mjukglassarna är ju gigantiska, man orkar ju inte äta upp hela då är det normalare storlek på kulglassen.
   

 Leo och Zarah tittar på medans vi äter glass, dom fick även smaka.

Efter glassen åkte vi tillbaka till Anna och Peder och gick till en av lekparkerna som ligger bredvid dom.


                                             Här gungas det



                                              Mer gungande


                        Leo och Peder kollade in tunneln

Efter besöket i lekparken åkte Zarah med familj hem då Zarah skulle hem och sova. Vi gick tillbaka till Anna och Peder och drack kaffe och åt jordgubbar med grädde. Nu var man hyfsat mätt i magen kan jag säga.
När jag och Leo var på väg hemåt så ringde jag till mamma och pappa och frågade om vi skulle få komma ut och sova i stugan. Och visst fick vi det så vi åkte först hem och packade lite grejer och sedan körde vi ut till stugan. Som vanligt så sov Leo gott där ute. Han somnade vid 23-tiden då vi kom dit och vaknade 6.30. Då lekte han med mormor i en timme och sedan sov han igen en stund.
Till lunch fick han makaroner och bullens varmkorv, vilket Leo verkade gilla. Leo fick en egen tallrik så han fick plocka och äta själv, mormor hade också en tallrik som hon matade honom från. Saik eller Tilde skulle ha varit där och städat efter Leo då det hamnade en del på golvet.
Efter Leos lunchsovstund åkte vi hem. Då var André, Maggan och Gunnar igång med renoveringen på övervåningen, bilder kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0