Ikea leveransen

Igår vid 10.30 så ringde det en snubbe från bussstationen och frågade om han kunde komma med några paket från Ikea.
-Jo sa jag , jag är hemma hela dagen.
-Ja men då kommer jag om en stund.

Han kom en halvtimme efter det och började lasta av vagnarna från bussen. Jag började bära in lite grejer och sen så säger han:
- Ja nu har du ju att göra hela dagen, när tror du att du är klar?
Va, tänkte jag. Ska inte han hjälpa mig att bära in???

-Jag har lunchrast nu,men är du klar om en timme tror du så jag kan hämta vagnarna?
-Ja det kanske jag är, sa jag.

Å så for han iväg. Och där stod jag med 3 vagnar med paket och undrade hur jag skulle lyckas bära in allt själv.
Jag ringde till Per och hörde om han kunde komma förbi och hjälpa till och som tur var så kunde både Per och Stina komma. Tack för hjälpen!!

 Här är en del av paketen.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ikea är skikul, ända tills man kommer hem med en massa platta paket..! Dom är ju asjobbiga att få ihop till möbler!

Nu har Josse just åkt hem efter sin barnvaktsdag, och Seth håller så smått på att vakna till i sängen. Jag har flaskan redo med maten här bredvid mig!

Vi kommer förbi nån dag framöver och kollar på era nya grejer!

2008-02-20 @ 19:27:17
Postat av: Anna O

Va skoj med en till blogg!! Välkommen ut i djungeln Carro =)

2008-02-20 @ 22:05:37
URL: http://detmanintevet.blogg.se
Postat av: Thesso

Hej och välkommen till blogg världen. Det är emellertid som en drog. Men en mycket rolig en :)
Blir jätte kul att få se hur ni har det och hur Leo växer!

2008-02-21 @ 09:06:04
URL: http://thesso.blogg.se
Postat av: Nina

Hej där! =)
Såg på yvves blogg att du startat en. Allt bra med dig? Kram

2008-02-21 @ 11:03:11
URL: http://najnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0