Uppdatering...

Leo fortsätter öva på att krypa. Han har inte riktigt kommit på hur man ska göra, men han börjar bli hyfsat snabb på att dra sig framåt och gärna runt, runt i cirklar för att kolla läget på grejer runtomkring. Bordsbenen i vardagsrummet gillar han också. Dom verkar vara jättegoda då han gärna smakar på dom. Vi har sagt åt honom att så där får man inte göra ute när det är kallt, fråga moster Frida hur det kan gå då...
Det ser rätt roligt ut när tungan går i munnen på honom.

image132

image133

image134

Här (på bilden ovan) tog Leo en paus och kollade på TV en stund.


För en tid sedan hade vi tjejer (jag, Josse, Frida och mamma) bestämt att vi skulle åka och shoppa tillsammans. Det var tänkt att Patrick skulle ta med Seth till Malå i Lördags så då bokade vi in shoppingen då. Men det blev varken någon Malåresa för Patrick och Seth eller shopping för Frida då dom blev sjuka hela familjen, ja alla utom Tilde då. Men vi andra åkte iväg, till Piteå bar det av. En mycket trevlig dag tillsammans med storasyster och mamma. Vi får göra om det snart så Frida också kan vara med. Vad sägs om en Ikea-resa då?? 

När jag kom hem så var jag hyfsat trött. Jag gick för att natta Leo vid 8-tiden men det slutade med att jag också somnade. André började undra vart jag hade tagit vägen efter en stund. Han kollade in i sovrummet och där låg jag och Leo och sov så gott. Efter ytterligare ett tag så hade tydligen André frågat om jag inte skulle kliva upp men jag hade då svarat -Nää. Så så roligt hade André på Lördagkväll, han fick roa sig själv så gott det gick då han inte var trött och ville lägga sig.

På tal om nattning.... Jag och André hade tidigare förra veckan pratat om att vi måste ändra på Leos sovtider, att vi skulle försöka börja lägga honom tidigare för natten. Leo måste ha lyssnat på oss och vara en väldigt lydig liten pojke då han den kvällen somnade kl 20 och vaknade inte förrän kl 1.30, åt och somnade om igen. I vanliga fall så skulle han bara ha sovit en halv timme och sen sonmat nångång vid 22-23 tiden för natten. Det var bara så komiskt att han ändrade på sina sovrutiner självmant och att har fortsatt med samma tid än så länge iallafall.

I Söndags kom moster Josse förbi en stund och lekte med Leo. Sedan blev det sovtajm en stund så han skulle vara pigg till babysimmet. Det gick betydligt bättre denna gång på badet. Nu plaskar Leo och har det roligt i bassängen så det känns bra. 

image131
Här hoppar Leo och tränar Josses armar i hans nya mössa som jag fyndade i Piteå.

Idag så fick vi besök av moster Frida, kusin Seth och lilla Tilde. Seth visade Leo hur man gör när man kryper men det gick inge vidare för Leo ändå. Kanske att Leo får en till lektion imorgon när vi ska åka till mammaträffen i Ersmark, vilket ska bli kul!! Efter besöket i Ersmark bär det av till vårdcentralen då Leo ska få sin andra spruta i låret. Huvva, jag som inte gillar sprutor.

image135
Då man är liten (mindre) får man passa sig för dom stora grabbarna, annars så kan man få en högerfot i huvudet...

Vi köpte jordgubbar idag som vi åt med vaniljglass och chokladsås, mums! Kan det inte bli sommar snart??

image136 

image137

Kommentarer
Postat av: Frida

Nu är i här hos oss! Snart drar vi till kyrkan allihopa!

2008-04-08 @ 09:45:57
Postat av: Frida

Sådär, nu är vi hemma igen från kyrkan! Vad tyckte ni?

Fina kort på Leo vid soffbordet!

2008-04-08 @ 13:18:05
Postat av: Thesso

Vad fort dom växer. Man fattar inte att för bara några månader sedan var man tjock som ett hus och bara två i familjen.

2008-04-09 @ 13:28:15
URL: http://thesso.blogg.se
Postat av: Anna O

jag är ruskigt nyfiken på vad som hände med Frida när hon var liten och slickade på kalla soffben ;)

2008-04-10 @ 09:31:19
URL: http://detmanintevet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0