Helgen...

I helgen har vi haft sjukstuga här hemma. André började sitt nya jobb i Måndags och klarade sig i 2 dagar innan han blev sjuk. På en ny förskola och nya baciller så var det väl ganska så väntat, han var hemma från jobbet Torsdag och Fredag. Feber, ont i huvudet och halsen, snorig och hosta.
När Leo på Fredagskväll började nysa och det rann snor provade vi febern på honom. Tyckte att han kändes lite varm så visade det sig att han oxå hade feber, 39 grader! Alvedon fick han på en gång och det är tur att han tycker om vatten så det är inga problem att få i honom vätska.
Natten till lördag så sov han inte mycket, jag var hyfsat trött på morgonen så André tog honom så jag fick sova ett tag, det var skönt.
Febern har hållit i enda tills idag då han var feberfri på eftermiddagen utan alvedon i kroppen. Men nu ikväll när vi provade igen så har han 38.9 grader igen. Hoppas att det går över för honom snart, stackars lille Leo. Fast man märker inte så mycket på honom att han är sjuk, han kryper och klättrar på som vanligt. Han har nästan lärt sig att säga Gris oxå!! Det som är jobbigt för honom är när han ska sova och det är tätt i näsan så han måste andas genom munnen istället. Näsdroppar är ingen hit för honom, det är en kamp att ge honom det men det går. Själv så har jag haft lite ont i halsen, har på gränsen till feber ikväll, ont i huvudet och ryggen är inte att leka med, den värker och har sig. Hoppas bara att jag klarar mig då André ska på jobbet imorgon, det skulle vara tungt att själv vara sjuk och ta hand om en sjuk son också.

image161

Inte nog med att vi är förkylda... Igår beställde jag & André pizza från pizzerian närmast oss (behöver inte skriva vilken). Efter en stund när vi hade ätit klart så fick jag ont i magen och började må lite illa, André kände likadant. Då var det bara att gå på toa och kräkas, André först och sen blev det min tur. André tog en promenad med Leo i vagnen idag till pizzerian för att berätta vad som hänt. Dom blev chockade och skulle kolla upp vad det kan ha varit som orsakade detta. Vi fick pengarna tillbaka och så sa pizzakillen:
-Ja ni kanske inte är så sugna på pizza just nu men vi bjuder er på nästa pizza.
Tack men nej tack, det känns inte så lockande just nu iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0